תפריט

איך למצוא את קהל היעד של המטופלים שהכי מתאימים לך?

אילו הגדרות ומאפיינים של קהל יעד רלוונטי לטיפול? איזה מטופלים אני באמת רוצה שיגיעו אליי לקליניקה? איך אפשר למשוך אליי מטופלים שיתאימו לתחומי ההתמחות שלי? לפניכם מדריך קהל יעד לקליניקה הטיפולית

איך מגדירים קהל יעד לקליניקת מטפלים?

המושג "קהל יעד" בשפה השיווקית מורכב ממספר מאפיינים שמגדירים את מי שצורכים את השירות או המוצר בהווה, או רלוונטיים באופן פוטנציאלי לעשות זאת בעתיד.

המאפיינים הקלאסיים השייכים לקהל היעד הם: טווח גילאים, מין, מצב משפחתי, מצב חברתי כלכלי, מיקום גיאוגרפי וכן הלאה.

אך כשמדובר בקליניקת מטפלים, קהל היעד הוא למעשה אוכלוסיית המטופלים שמגיעים אליה, ולכן נוספים עוד שורה של מאפיינים שעלינו לקחת בחשבון:

* מה הצורך של הקהל? למשל האם כואב לו פיזית, האם הוא מוטרד נפשית?

* מה הניסיון הטיפולי של הקהל? האם הוא מכיר את סוגי הטיפול בתחום הצורך שלו או לא?

* מהי ההיסטוריה הרפואית של הקהל? או האם הוא נוטל תרופות מסוימות שיכולות לעורר תגובות לטיפול?

* האם יש הגבלה מסוימת לקהלים שונים? למשל האם הטיפול מתאים לנשים בהיריון או לפעוטות? ועוד

בשורה התחתונה, כל אפיון שתעשו למטופל שמגיע לקליניקה, הוא אפיון שיש להגדיר מראש כשנחפש את קהל היעד שמתאים לטיפול. אך מלבד ההתאמה לסוג הטיפול, צריך גם להתחשב בסוג המטופלים הרצוי עבורכם.

מי המטופלים "הכי טובים" שלי?

פעמים רבות כשמטפלים נדרשים להגדיר את קהל היעד שלהם, הם חושבים על עיקר האנשים שמגיעים אליהם לקליניקה. אך האמת היא שזה מקור לטעויות, לשיווק לא מדויק ולבסוף לעבודת טיפול לא מספקת.

האנשים המסוימים שמהווים את רוב מי שמגיע אליכם לטיפול הם לאו דווקא המטופלים הכי טובים שלכם, ממגוון סיבות:

* הם מגיעים עם צרכים שלא לגמרי מתאימים לתחום הטיפולי שבו התמחיתם
* הם מגיעים עם דרישות לא פרופורציונליות לטיפול ולתוצאות שלו
* הם מגיעים ללא הכנה מראש של מה הם הולכים לקבל בטיפול ולכן יוצאים מאוכזבים
* הם לא מתאימים לטיפול הספציפי עקב גיל, מצב סוציו-אקונומי ועוד

לכן, נוסף להגדרות הקלאסיות של אפיון קהל היעד, כדאי גם להגדיר באופן אישי מי סוג האנשים שיהוו את המטופלים הרצויים לכם – כאלה שהייתם רוצים לטפל בהם.

מטופלים ספציפיים לתחומי התמחות

אחד הנושאים החשובים ביותר באיתור קהל היעד הרלוונטי לכם כמטפלים, הוא הכוונת השירותים שלכם לקהל יעד ספציפי עבור תחומי ההתמחות שבהם אתם רוצים להתמקד.

אמנם, יש מטפלים שעוסקים בתחומים מגוונים ונרחבים ואין להם בעיה לקבל היקף רחב של מטופלים בעלי בעיות רבות, ובהתאם גם לנקוט בדרכי טיפול שונות עבור כל מטופל ומטופל.

עם זאת, רבים מהמטפלים כן מעדיפים להתמחות בסוג טיפול ספציפי ולקבל מטופלים בעלי צורך מאוד מסוים, וזאת על מנת לרכוש כמה שיותר ניסיון באותו תחום, לשכלל את שיטות הטיפול שלהם ולהעמיק בהן כמה שיותר.

קהל יעד תמונה

כיצד מושכים קהל יעד ספציפי לתחום ההתמחות שבו רוצים להתמקד?

להלן מספר דרכים:

1. מיתוג מחדש – לשלב בשם הקליניקה או בסלוגן שלה את סוג ההתמחות הספציפית.

2. התאמה של נראות דיגיטלית – לשלב בגרפיקה שמציגה אתכם (באתר, ברשתות החברתיות) תמונות של אותה התמחות, כלים שרלוונטיים אליה וכדומה.

3. כתבה שיווקית – כתבה יכולה להציג אתכם כמטפלים בתחום ההתמחות באופן בלעדי וכך להביא אליכם מטופלים שהתעניינו בתחום זה וקראו על אודותיו.

4. תכנים אורגניים עם מידע קונקרטי בתחום ההתמחות – העלו תוכן שנוגע לתחום ההתמחות שלכם, כך שמי שנתקל בו יידע בוודאות שבו אתם מתמקדים.

רוצים לדעת מהי הדרך שתתאים לקליניקה ולתחום ההתמחות הייחודי שלכם? מוזמנים להתייעץ אתנו.

שיווק מוכוון קהל יעד - דוגמאות ספציפיות

* מטפלת במגע טוענת שמגיעים אליה בעיקר גברים מהגיל השלישי, בזמן שהיא מעוניינת בנשים עם בעיות פוריות.

במקרה כזה, כדאי לה לשקול מיתוג מחדש שישנה את הלוגו והסלוגן שלה (בתוכן, בצבעים ועוד) לכאלו שפונים ישירות ברמה הויזואלית והרגשית לנשים וספציפית לנשים שמנסות להרות.

* מטפל בתחום הפסיכולוגיה הדינאמית טוען שמגיעים אליו בעיקר אנשים מתל אביב, בזמן שהקליניקה שלו ממוקמת בנתניה ומרוחקת מדי עבורם כדי להתמיד בתהליך הטיפולי.

במקרה כזה, יש להתאים את הגדרות הקידום כך שהשיווק שלו יוצג לאנשים במיקום גיאוגרפי צפוני יותר.

* פסיכותרפיסטית המתעסקת בהבעה ביצירה טוענת שמגיעים אליה ילדים עם בעיות בהגייה ובדיבור, מה שמתאים יותר לקלינאית תקשורת ופחות לסוג ההתמחות הספציפית שלה.

במקרה כזה, יש לדייק את התכנים השיווקיים שלה כך שיציינו את הבעיות הספציפיות שבהן היא מתמחה, דרך סיפורי מקרה, פירוט שירותים, הדרכות מידעיות וטיפים להורים שילדיהם סובלים מאותן בעיות ספציפיות וכו'.

* פסיכותרפיסט המתמקד בטיפול קוגניטיבי התנהגותי טוען שמגיעים אליו אנשים סקפטיים שלא מאמינים בדרכי הטיפול שלו, מה שמבזבז לו ולהם את הזמן.

במקרה כזה, יש להרחיב את מעטפת התכנים שלו כך שיעשו הכנה מוקדמת למי שמתעניין בסוג הטיפול ויסבירו יותר כיצד הוא מבוצע, מה הוא כולל, למי הוא מתאים ולאילו תוצאות ניתן לצפות.

ועכשיו אחרי שהעמקנו קצת על קהל היעד המתאים לקליניקת הטיפולים, אפשר להמשיך ולחקור כיצד להגדיל את הפניות מאותם לקוחות מועדפים בדרך הקלאסית של 'פה לאוזן'.

הגה צהוב אייקון

מור משרקי

חברת הצוות של 'פורמולה'

כותבת תוכן, קופירייטרית ובעלת מותג פרטי המעניק שירותי כתיבה, רעיונאות ואסטרטגיית תוכן לעסקים קטנים ולחברות גדולות במגוון נושאים. בעלת ניסיון של למעלה מ-5 שנים בכתיבה שיווקית, כתיבת קמפיינים, כתיבה אורגנית, כתיבה עיתונאית בסגנון בלוג ועוד.

מאמרים נוספים בנושא שיווק למטפלים מקצועיים

ממטופלים לממליצים: הגדלת פניות של "פה לאוזן" בקליניקה

המטופלים "הכי טובים" הם אלו שמגיעים בעקבות המלצות של מטופלים מרוצים אחרים, אז איך אפשר להגדיל את כמות הפניות הללו בקלות?

מטפלים, שפרו הופעתכם! יצירת נראות מקצועית ונוכחות דיגיטלית

בעולם הדיגיטלי של היום, נוכחות נראות דיגיטלית היא הכרחית לצמיחה שלכם כמטפלים ולהרחבת הקליניקה, כיצד משפרים ומשדרגים אותה?

מטפלים? כך יוצרים הכנסה פסיבית בתחום ההתמחות שלכם

אילו רעיונות הרלוונטיים לתחום הטיפול מאפשרים למטפלים ליצור הכנסה פסיבית, כלומר כזאת שבה הרווח לא דורש השקעת זמן נוספת?