תפריט

מטפלים, שפרו הופעתכם! טיפים ליצירת נראות מקצועית ונוכחות דיגיטלית

כמטפלים אתם באופן טבעי מעדיפים להציג את עצמכם פנים מול פנים, אך דווקא היום ובמיוחד אצלכם – הנוכחות הדיגיטלית היא קריטית לצמיחה. מהי נראות דיגיטלית למטפלים מקצועיים וכיצד ניתן לשפר ולשדרג אותה? הטיפים במאמר

להיות מטפלים בעולם דיגיטלי

רוב המטפלים מעדיפים להישאר בעולם הפרונטלי שבו הם פועלים בלאו הכי, בטיפולים במגע, בשיחה ובתקשורת מול מטופלים.

אך כיום, לא ניתן להתכחש לזה, העולם שלנו הופך ליותר ויותר דיגיטלי – כשניתן למצוא בעלי מקצוע בלחיצת כפתור, להכיר אנשים זרים לחלוטין רק דרך רשתות חברתיות ואפילו ליצור מהלכי טיפול שלמים באופן מקוון.

החשיבות של נראות דיגיטלית, במיוחד עבור מטפלים, היא גבוהה מאוד. המטופל הפוטנציאלי מגבש עליהם רושם ראשוני הרבה לפני שהוא בכלל מדבר איתם, פשוט כי הוא חיפש אותם קודם בגוגל או ברשתות החברתיות.

בדרך להרחבת הקליניקה - צריך להפוך לדיגיטליים

בתחילת הדרך, מרבית המטפלים מקבלים מטופלים חדשים בעזרת המלצות של מטופלים קיימים, מה שנקרא שיטת "פה לאוזן", שלמעשה לא דורשת מהם כלל מאמץ – אך היא אפקטיבית למדי.

עם זאת, "פה לאוזן" היא שיטה איטית שבה סך הלקוחות נשאר תמיד בגבולות מעגלי המשפחה והחברים של המטופלים הקיימים, בזמן שהיה אפשר למלא את היומן במטופלים רבים נוספים מחוץ למעגלים הללו.

זהו כוחן של הפלטפורמות הדיגיטליות כמובן: הן מאפשרות למסה גדולה של אנשים להכיר אתכם כמטפלים ואת השירות שאתם נותנים בלחיצת כפתור, גם אם לא שמעו עליכם לפני כן או קיבלו המלצה ספציפית.

השימוש בדיגיטל יכול להיות מנוע של צמיחה גם בהיבטים אחרים, למשל בעבודה 'מרחוק' מול מטופלים שלא גרים בקרבתכם או שקשה להם להגיע עד לקליניקה שלכם בשעות הפעילות או בתאריכים ספציפיים.

כמו כן, יש עולם תוכן שלם הקיים בדיגיטל ויכול לייצר לכם רווח נוסף לאורך זמן, כמו למשל יצירת מוצרים דיגיטליים שיהוו הכנסה פסיבית עבורכם. מוזמנים להרחיב בקריאה בנושא זה.

נראות דיגיטלית מתבטאת בנכסים דיגיטליים

רוב העסקים בתחום הטיפול מחזיקים באחד לפחות משלושה סוגי הנכסים הדיגיטליים הבאים:

1. אתר אינטרנט
2. פרופיל ברשת חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם
3. הקמת עמוד 'עסק' בגוגל לפי כתובת הקליניקה

שימו לב, כמות הנכסים הדיגיטליים אינה קריטית כמו דיוק, שיפור ושדרוג המהות של כל נכס דיגיטלי כשלעצמו.

חשבו על כך: מי שמוצא אתכם בפלטפורמה דיגיטלית כלשהי ולרוע המזל – בין אם בגלל חוסר תשומת לב או חוסר השקעה – מגבש עליכם רושם מוטעה, יכול במקרה הטוב לבזבז את זמנכם ולהוות פנייה לא רלוונטית, ובמקרה הרע לא לפנות אליכם בכלל כי לא הבין שאתם רלוונטיים עבורו.

נוכחות דיגיטלית תמונה

אז כיצד נשפר את הנראות הדיגיטלית שלנו?

* צילומי תדמית

זה נשמע שולי, אך דווקא בתחום הטיפול, לאנשים חשוב להכיר את מי שמטפל בהם, והם רוצים לראות איך הוא נראה והיכן הוא עובד.

לפיכך, צילומי תדמית שלכם ושל הקליניקה, אפילו צילומי המחשה שלכם בזמן טיפול מעשי – יכולים להשפיע מאוד על הנראות שלכם מול לקוחות פוטנציאליים, לחדד את השירותים ולגרום למטופלים להבין מה הם יכולים לקבל אצלכם.

* שימוש בשירותי עיצוב ובניית אתרים ו/או ניהול רשתות חברתיות

לא רק מבחינת החשיבות הוויזואלית, גם בהקשר התוכן, חשוב שהאתר או הפרופיל שלכם יהיה מאוד ברור ויכלול את השירותים שאתם נותנים בקליניקה ולמי השירות הזה עשוי להתאים.

* מהלכים ל"מתקדמים"

יצירת תוכן אורגני שוטף הגורם לקהל מטופלים פוטנציאלי להכיר אתכם לעומק, לעקוב אחריכם, "להחזיק" מכם ובסופו של דבר אף לבקש את שירותכם.

מהלכים כאלו יכללו בין היתר העלאת תכנים כתובים או מצולמים בתדירות גבוהה, יצירת מדריכים וטיפים, הצגת המלצות ממטופלים מרוצים ועוד – מוזמנים להרחיב בקריאה במאמר בנושא.

3 עקרונות דגל בדרך ליצירת נראות דיגיטלית מקצועית

מטפלים יקרים, רובכם הגדול אולי נרתע מצמד המילים 'נוכחות דיגיטלית' ומכל הזמן והאנרגיות שדבר כזה עלול לדרוש מכם.

אבל אין מה להירתע, תחזוק נוכחות דיגיטלית לא אמור להיות נטל או להוות חוויה שלילית עבורכם, אפילו להיפך, נכס דיגיטלי הוא עוד פלטפורמה שבה אתם מעניקים מיכולות הריפוי והטיפול שלכם לקהל הרחב!

ולכן, זכרו את שלושת עקרונות הדגל הבאים שיוכלו להוביל אתכם בדרך:

1. הביאו את הקול האישי שלכם

שמרו על אותנטיות, דברו ושתפו רק תוכן שאתם מכירים היטב מתחומי העניין שלכם. זה גם יוצר אמון בקרב הקהל, וגם גורם לכם להרגיש טוב, להיות נאמנים לקול הפנימי וליצור תוכן שבאמת מעניין וכיף לכם ליצור.

2. היראו רק איפה שטוב לכם

היופי בדיגיטל הוא שיש כל כך הרבה אפשרויות שניתן להציג את עצמכם דרכן. כתיבה קצרה לפייסבוק, צילום סרטונים קצרים לאינסטגרם, כתיבת מאמרי 'בלוג' לאתר, יצירת מדריכי טיפים קצרים ועוד.

אל תתפשרו על פלטפורמות שאתם לא מרגישים נוח איתן, ככל הנראה שהן לא יציגו אתכם טוב ובסופו של יום הן רק ייזנחו כי לא תרצו מראש לתחזק אותן – וחבל.

3. האצלת סמכויות

לא חזקים בכתיבה? לא יודעים לעצב? אבודים מול הרשתות החברתיות? מעדיפים לא להתעסק בשום אספקט דיגיטלי כי זה פשוט לא הצד החזק שלכם? הכל בסדר!

אם אין לכם הזמן או הכוחות הנפשיים להתחיל וליצור תוכן ולהשתפר תוך כדי, תמיד תוכלו להאציל סמכויות ולהעביר את ענייני היצירה והתחזוק של הנכסים הדיגיטליים שלכם לאנשי מקצוע שזו עבודתם העיקרית.

תצטרכו לספר להם עליכם, על העסק, על מטופלים או להסביר להם כמה מושגים מהעולם המקצועי שלכם – והם כבר ידאגו להפוך את השיחות הקצרות לתוכן מעולה שיציג אתכם בדיגיטל בצורה הטובה ביותר.

הגה צהוב אייקון

מור משרקי

חברת הצוות של 'פורמולה'

כותבת תוכן, קופירייטרית ובעלת מותג פרטי המעניק שירותי כתיבה, רעיונאות ואסטרטגיית תוכן לעסקים קטנים ולחברות גדולות במגוון נושאים. בעלת ניסיון של למעלה מ-5 שנים בכתיבה שיווקית, כתיבת קמפיינים, כתיבה אורגנית, כתיבה עיתונאית בסגנון בלוג ועוד.

מאמרים נוספים בנושא שיווק למטפלים מקצועיים

ממטופלים לממליצים: הגדלת פניות של "פה לאוזן" בקליניקה

המטופלים "הכי טובים" הם אלו שמגיעים בעקבות המלצות של מטופלים מרוצים אחרים, אז איך אפשר להגדיל את כמות הפניות הללו בקלות?

איך למצוא את קהל היעד של המטופלים שהכי מתאימים לך?

כמטפלים, יש לכם קהל מטופלים מאוד ספציפי שהשירותים שלכם רלוונטיים עבורו. כיצד ממקסמים את הדרך שבה תוכלו להגיע אליו?

מטפלים? כך יוצרים הכנסה פסיבית בתחום ההתמחות שלכם

אילו רעיונות הרלוונטיים לתחום הטיפול מאפשרים למטפלים ליצור הכנסה פסיבית, כלומר כזאת שבה הרווח לא דורש השקעת זמן נוספת?