תפריט

מטפלים? כך יוצרים הכנסה פסיבית בתחום ההתמחות שלכם

מנצלים מקסימום מהזמן שלכם ולא רואים דרך להגדיל הכנסה מלבד להעלות מחירים? יש מה לעשות: לפניכם רעיונות מעניינים שאולי תוכלו לאמץ ולהפוך להכנסה צדדית, כמעט פסיבית, בתחום ההתמחות הטיפולי שלכם

מהי בעצם הכנסה פסיבית?

הכנסה פסיבית, כשמה כן היא, הכנסה שלא נדרשים לעשות עבורה פעולה אקטיבית. כלומר, מלבד השקעה ראשונית של כסף או זמן, לאחר כיסוי ההוצאה, ההכנסה ממשיכה להיכנס ברווח כמעט ללא התערבות.

רבים שעובדים בתחום הטיפול מתקשים להאמין שיש עבורם אפשרות של הכנסה פסיבית, וזאת מפני שתחום הטיפול לרוב כולל קליניקה ותורים, ולכן במהותו דורש השקעת זמן ומתן שירות שהוא פנים אל פנים.

אך האמת היא שכמעט כל עצמאי יכול ליצור לעצמו הכנסה צדדית, כמעט פסיבית, על ידי יצירת מוצרים שניתן למכור בכמויות לטווח הארוך ללא השקעת זמן נוסף.

הכנסה פסיבית בתחום הטיפול? יש חיה כזאת

ברוב המקרים כשמזכירים את המושג "הכנסה פסיבית", מתכוונים לכל מיני מודלים מפוקפקים כמו דרופ-שיפינג, מכירות בחו"ל, דיבידנדים מתוך השקעות וכדומה.

אך רבים שוכחים שניתן ליצור הכנסה פסיבית מכל מוצר שמוכרים בעסק ולא דורש השקעה של זמן מעבר להכנתו הראשונית.

את האפשרויות הקיימות להכנסה פסיבית בתחום הטיפול ניתן לחלק לשני תחומים עיקריים:

1. מוצרים דיגיטליים – סרטונים וקבצים המכילים ערך מקצועי רב עבור לקוחות או קולגות.

2. מוצרים פיזיים – מכירה של מוצרים ממשיים בקליניקה או דרך אתר מכירות.

חשוב לזכור שכדי שהמוצר יימכר ברווח לאחר כיסוי עלויות היצירה שלו, יש לכלול גם עלויות של פרסום שירוץ כל עוד המוצר נמכר.

הרצאות, סדנאות ותרגילים מוקלטים

סוג ראשון של מוצר דיגיטלי שמתאים לתחום הטיפול הוא קבצי וידיאו של הרצאות, סדנאות ותרגילים שאתם מעבירים בתחום ההתמחות שלכם – עבור לקוחות פוטנציאליים.

בצורה זו ניתן להשיג רווח כפול: העברת מעין קורס דיגיטלי עם משתתפים אונליין המשלמים עבור ההשתתפות בו, ולאחר מכן מכירת הקבצים המוקלטים ללא תלות בשעות או בתאריכים מוגדרים.

יתרונות נוספים הם הגעה למגוון של לקוחות מכל רחבי הארץ ללא תלות בקרבה גיאוגרפית לקליניקה (תוכלו למכור אפילו לישראלים בחו"ל) וכן אפשרות להרחבה של מעגל המטופלים הקיים, כשמדובר בלקוחות שכן מצויים בקירבה אליכם אבל לא הכירו אתכם לפני שהתוודעו למוצרים הדיגיטליים שלכם.

דוגמאות קונקרטיות:

* מטפלים בתחום החרדה יוכלו למכור הרצאה שבה ילמדו פרקטיקות וכלים להתמודדות עם חרדה במגוון מצבים.

* מטפלת זוגית תוכל למכור סדנה שבה היא תמחיש איך "לריב" נכון עם בן או בת הזוג.

* מטפל במגע יוכל למכור סדרת סרטונים שבה הוא מדגים ביצוע של תרגילים מסוימים להרפיית הגוף ועוד.

הכנסה פסיבית תמונה

הדרכות, מצגות וכלים לשימוש דיגיטלי

סוג שני של מוצר דיגיטלי שיכול להיות רלוונטי לכם כמטפלים, הוא קבצים דיגיטליים או סרטוני ווידיאו שנועדו לקהילת המטפלים בתחומכם וליתר דיוק – עבור מתלמדים שיוכלו להיתרם מהידע ומהוותק שלכם כמטפלים.

לכל מטפל ישנו הניסיון שצבר בתחום, הכלים שאיתם הוא משתמש בעבודה, הידע התיאורטי, גישת הטיפול הייחודית שבנה לעצמו ועוד.

מטפלים שרק התחילו את עבודתם לאחר הלימודים, ואפילו מטפלים מתחומים אחרים שמתעניינים בהתמחות הספציפית שלכם, יוכלו לקבל מהידע ומהערך שלכם דרך מוצרים דיגיטליים יעודיים, למשל:

* מטפלים באומנות יוכלו למכור כלים שימושיים למטפלים העובדים עם ילדים, כמו חוברות ציור, רעיונות למשחק ועוד.

* מטפלת בתחום הפסיכולוגיה הדינאמית תוכל למכור הדרכות שבהן היא מסבירה איך היא מאבחנת מקרים שונים.

* מטפל בתחום התזונה יוכל למכור מצגות של תפריטים אישיים לשימוש חופשי או מבנה של טיפול תזונתי לדוגמה.

מוצרים פיזיים - מוצרים משלימים ושיתופי פעולה

סוג נוסף של מוצרים שיכולים לשמש כהכנסה נוספת בתחום הטיפול הם מוצרים פיזיים. בתחום זה ניתן למנות מוצרים אשר המטפל מפיק בעצמו לעומת מוצרים קיימים בשוק שהוא מקבל עליהם רווח משיתוף פעולה.

בגזרת המוצרים בהפקה עצמית, ניתן למנות דוגמאות רבות של מוצרים משלימים שרלוונטיים לתחומי הטיפול הטבעי למשל, כמו תמציות של צמחים, סבונים טבעיים ועוד.

כמו כן, יש היום תעשיית הדפסות שלמה המאפשרת ליצור מוצרים בהתאמה אישית באמצעות מדפסת תלת-מימד, או להטביע לוגו וגרפיקה אישית על גבי מוצרים כמו כריות, ספלים, מחברות, יומנים, עטים ועוד.

כמעט לכל תחום טיפול יש מוצר משלים המאפיין אותו. יומנים עם ציטוטים מעצימים לפסיכולוגיה, ספלים עם מחשבות חיוביות לפסיכותרפיה, כריות או מזרונים לפיזיותרפיה, יומן משולב עט לביבליותרפיה וכן הלאה.

כשמדובר בשיתוף פעולה, הרווח הישיר למעשה הולך למי שמפיק את המוצר בפועל – אבל בחוזה שיוגדר מראש ניתן לקבוע אחוזים מסוימים שיועברו למטפל על עצם ההפנייה, וזאת כמובן רק אם הרכישה אכן התבצעה בסוף.

בשורה התחתונה, קיימות מגוון דרכים מעניינות שיוכלו לא רק להרוויח לכם עוד כסף ולפנות לכם זמן לעשות דברים אחרים, אלא גם להרחיב את הקליניקה, לייצר לעצמכם שם ומותג ואפילו קהילה.

מעניין אתכם לשמוע על דרכים נוספות שיוכלו לייעל לכם את תהליכי העבודה ולחסוך לכם זמן יקר? קראו על מודלי עבודה היברידיים בתחומי הטיפול.

הגה צהוב אייקון

דרור מאור

מנכ"ל משרד הפרסום 'בלו אושן'

יועץ אסטרטגי בעל ניסיון של למעלה מ-18 שנה בשיווק ומכירות, מיתוג עסקי, ניהול פרויקטים, כספים ומימון, ניהול משברים ויח"צ, קידום ממומן ואורגני לצד הקמה וניהול של נכסים דיגיטליים, שיווק באמצעות תוכן ועוד. מייסד ומקים של מספר חברות הפקה וקמעונאות מצליחות. מעניק ייעוץ עסקי ותקשורתי ליזמים פרטיים בתעשייה. מכהן כיו"ר קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה. בעבר כיהן למעלה מ-12 שנה כסמנכ"ל שיווק של 'מכון דרור – פסיכולוגיה וחינוך'.

מאמרים נוספים בנושא שיווק למטפלים מקצועיים

ממטופלים לממליצים: הגדלת פניות של "פה לאוזן" בקליניקה

המטופלים "הכי טובים" הם אלו שמגיעים בעקבות המלצות של מטופלים מרוצים אחרים, אז איך אפשר להגדיל את כמות הפניות הללו בקלות?

איך למצוא את קהל היעד של המטופלים שהכי מתאימים לך?

כמטפלים, יש לכם קהל מטופלים מאוד ספציפי שהשירותים שלכם רלוונטיים עבורו. כיצד ממקסמים את הדרך שבה תוכלו להגיע אליו?

מטפלים, שפרו הופעתכם! יצירת נראות מקצועית ונוכחות דיגיטלית

בעולם הדיגיטלי של היום, נוכחות נראות דיגיטלית היא הכרחית לצמיחה שלכם כמטפלים ולהרחבת הקליניקה, כיצד משפרים ומשדרגים אותה?