תפריט

ממטופלים לממליצים: הגדלת פניות של "פה לאוזן" בקליניקה

מה גורם ללקוח מרוצה להמליץ על הטיפול לקרוביו? מה הופך לקוחות של "פה לאוזן" ללקוחות הטובים ביותר? כיצד מגדילים פניות של "פה לאוזן" לקליניקה ויוצרים שרשרת של ממליצים? לפניכם מדריך עם רעיונות פרקטיים

לקוחות מ"פה לאוזן" - מה זה אומר?

כשמדברים על פניה של "פה לאוזן", הכוונה היא למטופל קיים שקיבל טיפול בקליניקה ובעקבות היותו מרוצה מהטיפול, החליט להמליץ לאדם אחר שהפך גם הוא למטופל בעצמו בזכות ההמלצה.

לקוחות מרוצים שהופכים לממליצים היא סיבה נוספת לחשיבות הרבה שיש למתן שירות מקצועי ואיכותי.

טיב השירות שכל אדם ספציפי מקבל, עשוי להשפיע על כל שרשרת האנשים שהוא עשוי להמליץ להם לקבל בעצמם את הטיפול – מה שיוצר שפע של לקוחות חדשים ללא מאמץ.

לעומת שיטות שיווק קלאסיות שדורשות תקציב מסוים כדי ליצור תכנים ולקדם אותם, השיטה של "פה לאוזן" לא דורשת הרבה יותר מאשר מתן שירות מצוין ויישום של מספר רעיונות מעניינים שיוכלו לעודד את הלקוחות המרוצים להעביר הלאה את הבשורה, להמליץ לקרוביהם ולהפוך ל"שגרירים" שיווקיים של הקליניקה.

היתרונות בלקוחות שמגיעים דרך "פה לאוזן"

ודאי תופתעו לשמוע אך עסקים רבים מבוססים כיום על פניות מ"פה לאוזן" כמעט באופן בלעדי.

זה לאו דווקא הדבר העדיף בכל המקרים, מכיוון שמדובר באפיק מצומצם יחסית לאור האפשרויות הדיגיטליות הקיימות, ועדיין – יש כמה יתרונות מובהקים בפניות של "פה לאוזן":

1. היכרות והמלצות

מי שמכיר אתכם, יודע מה אתם שווים ואילו תוצאות הטיפול שלכם מביא, הוא 'משווק' נאמן בהרבה מכל פרסומת. אנשים רוכשים שירות בקלות כאשר הם מקבלים עליו המלצות מאדם מהימן והופכים ללקוחות מרוצים בעצמם כתוצאה מכך.

2. מיקום גיאוגרפי

פעמים רבות הסביבה הקרובה של המטופל תגור בסמיכות מסוימת אליו, ואם הוא לקוח רלוונטי שמגיע אליכם לקליניקה, כנראה שגם סביבתו תהיה רלוונטית עבורכם.

3. יצירת קהילה/ מועדון לקוחות

אצל עסקים מסוימים, הקישור בין מי שמכירים את העסק ובין מי שקיבלו המלצות על אודותיו, יכול ליצור קהילה המגיעה באופן קבוע לבית העסק ויוצרת קשרים רגשיים חמים עם העובדים בו.

זה רלוונטי בעיקר לעסקים שכונתיים, כאלה שההגעה אליהם בהכרח פיזית כמו מטפלים במגע למשל.

יש לקוחות מרוצים? בקשו המלצות ועדויות

דרך עקיפה להגדיל פניות של "פה לאוזן", היא להשתמש בהמלצות ובעדויות של לקוחות מרוצים שהיו אצלכם, תוך שימוש בתיוג ברשתות החברתיות כדי להגיע גם אל החברים וקרובי המשפחה של אותם לקוחות.

ניתן לעשות זאת בשתי דרכים:

הראשונה, לעודד לקוחות לפרסם בעצמם את חוויותיהם מהטיפול, דרך הפייסבוק או האינסטגרם למשל, להדריך אותם לתייג את הפרופיל או הדף העסקי שלכם וכך "לזכות" בפרסום חינם מטעם ממליץ אישי.

השנייה, לפרסם בעצמכם עדויות של המטופלים (עדות של טקסט בגוף הפוסט, מצולמת בסרטון וידיאו ואפילו כתמונה של צילום מסך מהוואטסאפ) תוך תיוגם בפוסט הרלוונטי, מה שיקפוץ גם בדף האישי שלהם ויהיה גלוי לחברים ולקרובי משפחה.

כדי לדרבן לקוחות מרוצים לעשות זאת בעצמם, תוכלו להציע הטבות ומבצעים בעבור כתיבת פוסט שמתאר את החוויה או כתיבת ביקורת על הטיפול שעברו.

פה לאוזן תמונה

הגדלת פניות "פה לאוזן" דרך הטבות ומבצעים

כדי לעודד לקוחות מרוצים להפיץ את הבשורה ולהמליץ עליכם לחברים, לקרובי משפחה או אפילו לפרסם ביקורת חיובית דרך הרשת, ניתן לנקוט במספר דרכים:

* הנחה – מתן אחוזי הנחה על הטיפול הבא
* מתנות – מוצרים מסוימים או טיפול חינם לאחר פרסום ההמלצה
* הגרלה – אפשרות לזכות במוצרים מסוימים או בטיפול חינם
* מבצעי "חבר מביא חבר" – על כל פניה שהתקבלה, טיפול חינם למשל
* שוברים – אפשרות לקנות עבור חברים ומשפחה טיפולי מתנה בעלות מוזלת

קיימים עוד מגוון רחב של רעיונות להטבות ומבצעים, וזו דרך מקובלת ונחמדה מאוד לעודד לקוח מרוצה – להיות מרוצה עוד יותר ולהניע אותו להמליץ על השירות לקרובים נוספים.

לא עניין של שיווק, עניין של אנשים

בסופו של דבר זכרו את העיקר: כמטפלים, אתם אנשים של אנשים. למצוא דרכים נוספות להגדיל את קהל היעד שלכם, גם אם זה נעשה באמצעות מבצעים והטבות, אינו פירוש להתמקד בשיווק לבדו ובנסיונות "להשיג" כמה שיותר לקוחות.

הגדלת קהל היעד הרלוונטי לכם הוא המהות שלשמה הפכתם למטפלים, כדי לעזור לכמה שיותר אנשים.

וכמו שהמטופלים הנוכחיים שלכם הם אנשים שמגיעים אליכם לקליניקה, מוטרדים או כואבים, וזקוקים לעזרתכם – כך אנשים שמגיעים אליכם מפה לאוזן עשויים להיות הבאים בתור שיקבלו מהסיוע שאתם מעניקים וייתרמו מכך.

זה חוסך לכם זמן, בדיוק כמו שזה חוסך זמן לאנשים שצריכים אתכם מלכתחילה, ואין להם כוחות או אנרגיות לחפש, להתאכזב ולקבל שירות שאולי לא מתאים להם. המלצה דרך איש קשר מוכר עושה פה עבודה כפולה במשוואה שבה כולם יוצאים מנצחים.

כך תצליחו לסייע ליותר אנשים שצריכים אתכם ויוכלו למצוא אתכם ביתר קלות, וכן תוכלו להשקיע יותר זמן בטיפול ובתחום ההתמחות המועדף עליכם.

בתור מטפלים מגיע לכם לעסוק במה שלשמו נועדתם, לעזור ולסייע תוך שאתם מממשים את הפוטנציאל שלכם וחשים סיפוק יום יומי מהעבודה.

אם ברצונכם לשמוע על רעיונות נוספים שיוכלו לתת לכם זמן נוסף לעשות דברים שאתם אוהבים, בדקו כיצד אפשר ליצור הכנסה פסיבית בתחום הטיפול שתפנה לכם את הזמן.

הגה צהוב אייקון

מור משרקי

חברת הצוות של 'פורמולה'

כותבת תוכן, קופירייטרית ובעלת מותג פרטי המעניק שירותי כתיבה, רעיונאות ואסטרטגיית תוכן לעסקים קטנים ולחברות גדולות במגוון נושאים. בעלת ניסיון של למעלה מ-5 שנים בכתיבה שיווקית, כתיבת קמפיינים, כתיבה אורגנית, כתיבה עיתונאית בסגנון בלוג ועוד.

מאמרים נוספים בנושא שיווק למטפלים מקצועיים

מטפלים, שפרו הופעתכם! יצירת נראות מקצועית ונוכחות דיגיטלית

בעולם הדיגיטלי של היום, נוכחות נראות דיגיטלית היא הכרחית לצמיחה שלכם כמטפלים ולהרחבת הקליניקה, כיצד משפרים ומשדרגים אותה?

איך למצוא את קהל היעד של המטופלים שהכי מתאימים לך?

כמטפלים, יש לכם קהל מטופלים מאוד ספציפי שהשירותים שלכם רלוונטיים עבורו. כיצד ממקסמים את הדרך שבה תוכלו להגיע אליו?

מטפלים? כך יוצרים הכנסה פסיבית בתחום ההתמחות שלכם

אילו רעיונות הרלוונטיים לתחום הטיפול מאפשרים למטפלים ליצור הכנסה פסיבית, כלומר כזאת שבה הרווח לא דורש השקעת זמן נוספת?